Λέγομαι Μαρία Λιάπη και υπηρετώ στο 4o Νηπιαγωγείο Βασιλικού Χαλκίδας

Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2016

Γνωρίζοντας τους Ινδιάνους

Φέτος "οι φυλές του κόσμου" έχουν μια ξεχωριστή θέση στο νηπιαγωγείο μας, αφού ετοιμάζουμε ένα θεατρικό με αναπαραστάσεις εθίμων και σκηνών από τη ζωή των διαφορετικών φυλών της γης από  τις νηπιαγωγούς και άλλους ενήλικες για να παρουσιαστεί στα παιδιά μας σε λίγες μέρες.
Πρώτη φυλή που γνωρίσαμε η "κόκκινη". Ινδιάνοι, λοιπόν, και διασκεδάσαμε πολύ.
Είδαμε εικόνες και video στο διαδίκτυο για τη ζωή των ινδιάνων, μάθαμε για τα ονόματά τους που τα έπαιρναν από τα στοιχεία της φύσης, φτιάξαμε ιστορίες, γνωρίσαμε την ιδιότυπη (σε σχέση με τη δική μας ) γραφή τους, τα ιδεογράμματα και προσπαθήσαμε να γράψουμε κι εμείς όπως εκείνοι , μάθαμε το Ι,ι του ινδιάνου, βρήκαμε λέξεις από ι και φυσικά κάναμε κατασκευές.

                          Τα καπέλα μας                                                τα ινδιάνικα κολιέ μας

 
                                                                  μικροί ινδιάνοι


η σκηνή που ετοιμάζουμε για το θεατρικό μας



για τους  μικρούς ινδιάνους χρησιμοποιήσαμε
κάνσον για να σχεδιάσουμε το πρόσωπο


βελουτέ για το γιλέκο των ανδρών


και το φόρεμα των γυναικών


τα κολλήσαμε σε καφέ κάνσον


ψαλιδίσαμε μαύρο χαρτόνι για μαλλιά και φυσικά φτερά



φτιάξαμε με το καφέ χαρτόνι ρολά
και συναρμολογήσαμε
στο μέτωπο βάλαμε κορδέλα που ζωγράφισαν


και να.......











Σειρά των καπέλων
Πήραμε λωρίδες άσπρου κάνσον και τις στολίσαμε με διάφορα σχέδια που είχαμε παρατηρήσει στο διαδίκτυο ότι έχουν οι ινδιάνοι στα καπέλα τους
μάθαμε και τις τεθλασμένες γραμμές


κόψαμε και φτερά σε διάφορα χρώματα και τα συναρμολογήσαμε


και φυσικά τα φορέσαμε.
Πώς αλλιώς θα παίζαμε τους ινδιάνους;


έφτιαξε και η κυρία καπέλο και φυσικά το φόρεσε
έτσι υποδεχθήκαμε τους γονείς το μεσημέρι


γράφω κι εγώ ιδεογράμματα όπως οι ινδιάνοι











Το ινδιάνικο όνομά μου
Το ζωγραφίζω και το γράφω
Η Κατερίνα αποφάσισε ότι θα λέγεται "χρυσός ήλιος"


η Ελένη "σκιερό δέντρο"


ο Νίκος "δυνατή αρκούδα"


ο Γιώργος "λαμπερό φεγγάρι"


ο Γιάννης "άγριος λύκος"


η Κατερίνα "φωτεινό αστέρι"


η Ελένη "πολύχρωμο λουλούδι"


η Ειρήνη "καλό άλογο"


ο Βαγγέλης "δυνατή βροχή"


η Ανδριάνα "όμορφη πεταλούδα"


η ονεοροπαγίδα μας


κι επειδή η κυρία θα ντυθεί ινδιάνα για το θεατρικό
αυτό είναι το ινδιάνικο κολιέ της, που φυσικά φόρεσαν όλοι.


η ινδιάνα της τάξης μας


Για τα κολιέ χρειαστήκαμε
κορδόνι

  ζυμαρικά με τρύπα και καλαμάκια που κόψαμε

                                       
                                                  Ο καθένας το έφτιαξε όπως ήθελε
                                                     Κολλήσαμε κι από ένα φτερό


έγραψα τα ιδεογράμματα σε μικρά καρτελάκια και κάθε παιδί πήρε από ένα
και ζήτησα να φτιάξει μια πρόταση με τη λέξη του
Μόνη προϋπόθεση ο επόμενος να συνεχίζει νοηματικά από εκεί που σταμάτησε ο προηγούμενος.
(την ιδέα- όπως και τα ιδεογράμματα είχα δει σε blog συναδέλφου παλαιότερα-δυστυχώς δεν θυμάμαι σε ποιο) Η αλλαγή που έκανα ήταν η προϋπόθεση να συνεχίζουν από εκεί που σταμάτησε ο προηγούμενος


Το αποτέλεσμα ήταν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ, με ενθουσίασε.!!!
Δεν βοήθησα σχεδόν καθόλου(έκανα μόνο λίγες ερωτήσεις κι αυτό σε καναδυό προνήπια)


Σειρά τώρα έχουν οι άλλες φυλές...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου