Λέγομαι Μαρία Λιάπη και υπηρετώ στο 4o Νηπιαγωγείο Βασιλικού Χαλκίδας

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Σχολική ετοιμότητα.

Δεξιότητες Νηπίου για Σχολική Ετοιμότητα

      Βασισμένο στο Baseline Assessment Profiling του Warwickshire County Council

Συναισθηματική και Κοινωνική Ανάπτυξη:                                                    
κουκκίδαΈχει σιγουριά, δείχνει αυτοπεποίθηση
κουκκίδαΕίναι ικανό να δημιουργήσει ικανοποιητικές σχέσεις με άλλα παιδιά και ενήλικες
κουκκίδαΔουλεύει σαν μέλος μιας ομάδας και ανεξάρτητα
κουκκίδαΕίναι ικανό να συγκεντρωθεί και να κάνει υπομονή καθώς μαθαίνει και να ζητήσει βοήθεια όταν τη χρειαστεί
κουκκίδαΕίναι πρόθυμο να εξερευνήσει κάτι καινούριο και δείχνει ικανό να πάρει πρωτοβουλία και να λύσει απλά πρακτικά προβλήματα
κουκκίδαΕπιδιώκει ανεξαρτησία στην επιλογή μιας δραστηριότητας, στο ντύσιμο και στην προσωπική υγιεινή
κουκκίδαΕίναι ευαίσθητο στις ανάγκες και στα συναισθήματα των άλλων και δείχνει σεβασμό
κουκκίδαΠεριμένει τη σειρά του και μοιράζεται αντικείμενα
κουκκίδαΜπορεί να εκφράσει τα συναισθήματά του και να συμπεριφερθεί ανάλογα
κουκκίδαΑναπτύσσει μια κατανόηση για ό,τι είναι σωστό, ό,τι είναι λάθος και γιατί
κουκκίδαΦροντίζει και ενδιαφέρεται για το περιβάλλον, την περιουσία και τους ζωντανούς οργανισμούς
κουκκίδαΔείχνει μια ποικιλία συναισθημάτων, όπως χαρά, θλίψη, περιέργεια σε σχέση με τις εμπειρίες της ζωής
Γλώσσα, Προανάγνωση, Προγραφή:
κουκκίδαΑκούει προσεχτικά και συζητάει για τις εμπειρίες του σε μικρές και μεγάλες ομάδες
κουκκίδαΧρησιμοποιεί αυξανόμενο λεξιλόγιο με μεγαλύτερη ευχέρεια για να εκφράσει τις σκέψεις του και να μεταφέρει το νόημα στον ακροατή
κουκκίδαΑκούει και αντιδράει σε ιστορίες, τραγούδια και ποιήματα
κουκκίδαΦτιάχνει ιστορίες και συμμετέχει σε αλλαγή ρόλων με σιγουριά
κουκκίδαΑπολαμβάνει τα βιβλία και τα χειρίζεται με προσοχή, κατανοώντας πώς είναι δομημένα
κουκκίδαΚατανοεί ότι οι λέξεις και οι εικόνες έχουν νόημα και ότι στα ελληνικά διαβάζουμε από αριστερά προς δεξιά και από πάνω προς τα κάτω
κουκκίδαΑρχίζει να συνδέει ήχους με συλλαβές, λέξεις και γράμματα
κουκκίδαΑναγνωρίζει γράμματα της αλφαβήτας σαν μορφές και σαν ήχους
κουκκίδαΧρησιμοποιεί γραφή, εικόνες, σύμβολα, οικείες λέξεις και γράμματα για να μεταφέρει το νόημα
κουκκίδα Μπορεί να γράψει το όνομά του σωστά με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα
 Προμαθηματικές Έννοιες:
κουκκίδαΧρησιμοποιεί μαθηματική γλώσσα, όπως κύκλο, μπροστά από, μεγαλύτερο από και πιο πολύ, για να περιγράψει σχήμα, θέση, μέγεθος και ποσότητα
κουκκίδα Μπορεί να αναγνωρίσει και να αναπαράγει ακολουθίες
κουκκίδα Χρησιμοποιεί μια εξελισσόμενη μαθηματική ικανότητα για να λύσει πρακτικά προβλήματα
κουκκίδαΕίναι εξοικειωμένο με παιχνίδια αριθμητικής και δραστηριότητες
κουκκίδαΜπορεί να συγκρίνει, να κατηγοριοποιήσει, να ταιριάξει και να μετρήσει χρησιμοποιώντας καθημερινά αντικείμενα
κουκκίδαΜπορεί να αναγνωρίσει και να χρησιμοποιήσει αριθμούς μέχρι το 10
κουκκίδαΜέσα από πρακτικές δραστηριότητες, κατανοεί και καταγράφει αριθμούς
κουκκίδαΔείχνει να αντιλαμβάνεται τις αριθμητικές πράξεις, όπως πρόσθεση και αφαίρεση
Γενικές Γνώσεις και Κατανόηση:
κουκκίδαΜπορεί να μιλήσει για το που μένει, το περιβάλλον, την οικογένεια και για γεγονότα της ζωής του του παρελθόντος και του παρόντος
κουκκίδαΜπορεί να εξερευνήσει και να αναγνωρίσει στοιχεία οργανισμών, αντικειμένων και γεγονότων του φυσικού και τεχνητού περιβάλλοντος και να παρατηρήσει ομοιότητες, διαφορές και αλλαγές
κουκκίδαΣυζητάει για πράγματα που παρατηρεί, κάνει ερωτήσεις για να λάβει πληροφορίες για το πώς και γιατί δουλεύουν κάποια πράγματα
κουκκίδαΜπορεί να εξερευνήσει και να επιλέξει υλικά και εργαλεία και να χρησιμοποιήσει δεξιότητες όπως χαρτοκοπτική, κατασκευές κ.α. για διάφορους λόγους
κουκκίδαΜπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία, όπου χρειάζεται, για να υποστηρίξει τη μάθηση
Κινητική Ανάπτυξη:                                                           
κουκκίδαΚινείται με σιγουριά και με αυξανόμενο έλεγχο και συντονισμό
κουκκίδαΈχει αντίληψη του χώρου
κουκκίδαΣκαρφαλώνει και ισορροπεί με μεγαλύτερη επιδεξιότητα
κουκκίδαΧειρίζεται υλικά, εργαλεία και κατασκευές με αυξανόμενο έλεγχο
κουκκίδαΔημιουργεί με φαντασία
κουκκίδαΕξερευνεί ήχο και χρώμα, υφή, σχήμα, φόρμα και χώρο σε 2 και 3 διαστάσεις
κουκκίδαΑντιδρά με διάφορους τρόπους σε ό,τι βλέπει, ακούει, μυρίζει, ακουμπάει και αισθάνεται
κουκκίδαΜέσα από την τέχνη, τη μουσική, το χορό, τα παραμύθια και το δημιουργικό παιχνίδι, δείχνει αυξανόμενη ικανότητα να χρησιμοποιεί τη φαντασία του, να ακούει και να παρατηρεί
                Μαρία Ψαρρού,Σχολική Ψυχολόγος-Παιδοψυχολόγος. 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου